Дитяча лінія116 111 або 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
Гаряча лінія з питань запобігання насильству116 123або0 800 500 335;
Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 76 ;
Центр надання безоплатної допомоги 0 800 213 103;
Національна поліція України102
Стаття 1.Основні терміни та їх визначення
Булінг (цькування) — діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
Типовими ознаками булінгу (цькування) є:
систематичність (повторюваність) діяння;
наявність сторін — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого;
План заходів щодо протидії булінгу на 2019-2020 н. р.
№
Назва заходу
Дата проведення
Відповідальний
1
Доводити до відома всіх класних керівників, класоводів про нормативно-правові акти України щодо протидіїбулінгу та жорстокому поводженню з дітьми.
постійно
Директор
2
Забезпечувати неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.
Протягом
року
Класоводи,
Класні керівники
3.
В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам.
За потребою
Адміністрація школи
4.
Пропагувати під час навчально-виховного процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей
Протягом року
Голодько І.П.-педагог-організатор
5.
Проведення виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження булінгу серед учнів школи
За потребою
Класоводи, класні керівники, Голодько І.П.
6.
Розміщувати довідкову інформацію щодо соціального і правового захисту постраждалих від насильства та роботи «телефону довіри»
Протягом року
Голодько І.П.- педагог-організатор
7.
Провести в закладі освіти тиждень з протидії булінгу серед учасників освітнього процесу
Взаємодіяти з виконавчими органами у сфері освіти - територіальні органи (підрозділи) Національної поліції , Охорони здоров’я, Службами у справах дітей та Центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
Вжити заходів для надання соціальних та психолого - педагогічних послуг, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування)
Постійно
Бутова Л.О.- психолог школи, Стогній О.М.- соціальний педагог
15.
Узагальнювати та оприлюднювати інформацію про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти
Один раз на навчальний рік
Чех Л.О.- заступник директора з НВР
16.
Розроблення плану заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
Щороку
Голодько І.П.- педагог-організатор
Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)
заяв про випадки булінгу (цькування)
Реагування адміністрації на випадки булінгу (цькування) в школі здійснюється на таких принципах:
законності;
відкритості та прозорості;
дотримання прав і свобод людини;
поваги та неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);
конфіденційності;
взаємодії та співпраці;
невідкладного реагування;
комплексного підходу;
нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки.
Повідомлення, заява про випадки булінгу (цькування) подається на ім’я директора (дотримується конфіденційність).
Відповідно до такої заяви, директор школи видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. Для прийняття рішення за результатами розслідування директор школи створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (Далі – Комісія) та скликає засідання. До складу такої комісії можуть входити педагогічні працівники (в тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор школи та інші заінтересовані особи. Якщо комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної Поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей.
У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної Поліції України із заявою.
Практичний психолог та соціальний педагог у межах своїх посадових обов’язків:
діагностують стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування);
за результатами діагностики розробляють план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків або законних представників;
розробляють та реалізують програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;
забезпечують надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).